Wednesday, February 20, 2013

The Six F


18 tahun saya membesar bersama anda semua ,
Seorang demi seorang pergi meninggalkan rumah ,
Bermula dari umurku sekitar 10tahun , abang.Ngah meninggalkan rumah
Melanjutkan pelajaran ke Selangor
Kemudian , abang.De  à abang.Teh à abang.ndak ke Terengganu
Sampai suatu masa hanya saya yang tinggal menemankan mak ayah di rumah

Tapi tak lama . Habis je SPM , "paksa rela" masuk PLKN Chini ,
Tinggal lah mak ayah berdua di rumah
Tak sempat habis PLKN , saya ditawarkan pula STAM di kuliah
Tanggal 9 November 2012 , sesi persekolahan tingkatan6 Agama ku tamat
Tak sempat nak rehatkan otak , saya diminta mendaftarkan diri
Pada tanggal 10 November 2012 , UIAM PJ pula . Hmm

Cop . Bukan tu main point nya -.-'
Tapi , satu perasaan yang saya tak pernah rasa sebelum ni ( kot -.-' )
Entah kenapa baru sekarang berasa kita adik-beradik semakin jauh
Masing2 dah bawa haluan diri masing2
Kak long , abang.Ngah pun dah berkeluarga . Dah ada tanggungjawab baru
Entah kenapa baru sekarang berasa rindu
Rindu zaman budak2 dulu . Zaman nakal dulu dengan abang.Teh , abang.Ndak



Tangkap ikan dalam longkang besar belakang rumah
Main bola dalam hujan . Last2 bola tu masuk longkang belakang rumah . Ahaa
Main pondok2 dengan anak cina depan rumah . Ingat dok lagi ? -.-'
Main bola , badminton dalam rumah
Habis jam pecah , pasu bunga mak pecah -.-'

Dulu petang2 , asal abang.Teh balik fardhu ain je
Mesti ada je yang menangis . Kalau bukan saya , abang.Ndak
Tapi masa tu kicik sangat lagi lah . Saya tadika pun belum . Kak long jugak yang pening kepala
Kalau ada apa2 pun kat adik2 , kak long yang kena dengan ayah ( MAAF ! . Ahaa )



Sekarang semua dah besar
Kalau dulu saya jarang dengan abang.Ngah , abang.De
Kalau dulu saya selalu dengan abang.Ndak ,
Kalau dulu saya sangat lah tak suka abang.Teh -.-'
Sekarang semua pun dah lain . Semuanya pun dah terbalik

Hmm apa2 pun , sekarang tinggal lah mak ayah berbulan madu kat rumah
Saat saya pulang ke kampus , mak call , nak pastikan dah selamat sampai ke belum
Di akhir perbualan , mak mengeluh ,
"Hmm oke lah . So , tinggal lah mak ayah je kat rumah . We miss you all"
Maka , begitulah kerinduan kedua-dua mereka kepada kita oke



*Tambah sikit , sebanyak mana pun kita bergaduh bertumbuk bagai selama ni , bak kata pepatah , air yang dicincang tak putus . Begitulah hubungan kita adik-beradik . Diharap takkan pernah terputus

*Ada masa , text lah , call lah adik anda2 semua yang sorang ni haa -.-' koi duk pening mikir nok gi mesir ke guane ? Ke nak stay sini je ? Koi teringin jugak gi merantau negara orang . Blajo kat sana . Okke kalau abang.De , abang.Teh , koi tahu doh aok me tak bagi semangat punye suruh koi pegi . Owk ? -.-'

mom snap this picture . I can't even sit properly yet -.-'
anyway seronok dikelilingi abang2 hensem . ahaa konon . tuihhh :p

*nak cakap depan2 malu -.-' saya sayang THE SIX F !*

1 comment:

MIS said...

Emmmm...like sangat2 kat blog ni...
warna hijau....cantik...suka sgat2..
btw,,biasa la tu...nnti bila dah kawin lagi jarang ada kat umah tu...

Jom ke sini :

Update : Keretapi Ferrari
Menarik : Muzium Sain Miami Lengkap Dengan Tangki Jerung
Popular : Gua Ais Terbesar Dunia
Pelik : Ombak Membeku Secara Tiba-tiba
Seram : Kuasa Air Membelah Jalan
Confius : Tasik Garam Warna-warni
Meletup : Kolam Terapung Di Tingkat 24
Meriah : Sambutan 100 tahun Doraemon
Kreatif : Apartment dihiasi Bola Ping Pong

Dan Banyak lagi di Green Life..