Thursday, May 31, 2012

duhai bakal imamku :)

Duhai bakal imamku
Aku impikan hidup BERSYARIAT
Aku impikan imam yang membimbing ku
Menuntun ku dalam mencari redha-NYA
Mengajarkan ku untuk mencintai Sang Pencipta
DIA yang menciptakan kita
DIA yang menciptakan rasa
DIA jugalah yang menentukan segala

Duhai bakal imamku
Persiapkan dirimu menjadi imamku
Penuhkan lah dadamu dengan keimanan
Kutip lah walau secebis  ilmu AGAMA mu
Tidak ku pandang pada rupa paras mu
Tidak juga pada harta kekayaan mu
Tetapi tawan lah hati ku dengan AGAMA mu

Duhai bakal imam ku
Datang lah menemui wali ku
Nyatakan hasrat hati mu kepada kedua ibu bapa mu
Biarkan mereka tahu akan perhubungan ini
Seterusnya , berhentilah daripada terus menghubungi ku
Bukan niat ku memutuskan pertalian
Hanya aku menjaga perhubungan


Duhai bakal imamku
Aku impikan hubungan yang diredhai-NYA
Aku impikan hubungan yang dirahmati-NYA
Tak ingin aku terus hidup bercerminkan maksiat
Tidak ingin ku terus menghalal kan apa yang haram
Inginku  membina sebuah keluarga yang penuh BARAKAH
Yang dimulai dengan suatu permulaan yang baik
Suci daripada sebarang cela dan noda
Maka nikahi lah daku , maka aku halal bagi mu

No comments: