Saturday, July 6, 2013

Hari Itu :')

Akhirnya , hari yang ditunggu-tunggu , telah pun berlalu . Hari itu , 28 JUN 2013 , hari penting bagi saya . Biarlah apa pun pandangan orang lain tentang  hari itu . Biarlah orang2 sekeliling saya seperti tak MENGIKTIRAF sijil tinggi agama ni , tapi hari itu tetap menjadi  HARI PENTING saya . Hari Jubah STAM saya :')

Biar betapa banyak rintangan , ujian yang perlu saya hadapi sepanjang perjalanan pulang ke Pahang dari Selangor .  Alhamdulillah selamat juga sampai ke destinasi . Tapi terkilan tak sempat sesi pengambaran petang Khamis 27 June tu . Kalau abang.Teh jemput awal sikit kat terminal insyaALLAH sempat je rasanya . Hmm . Ahaa biarlah nak kata beria ke apa . Tapi itu salah satu angan2 saya . Bergambar bagai pakai jubah konvo ramai2 . Ahaa

lain jubah , lain maksud . heee :D

Sebelum STAM , tak yakin langsung boleh lulus . Even lepas habis STAM pun . Asyik fikir asal lulus pun jadilah -.-' mana tak nya , tengok result trial . . . alahai tak tahu nak kata lah . Boleh dikatakan teruk lah jugak nak banding dengan kawan2 lain . Hmm

Tapi bila dapat result STAM , dengan pangkat yang diterima , tak terkata . Lama tenung nama tu . Betul ke nama saya -.-' tangan ni terketar-ketar bagai bila tengok result . Rasa SYUKUR tak terkata :') Alhamdulillah sangat ! Ayat ustazah.Rabihah , warden angkat masa kat hostel "Kan ustazah dah cakap , awk boleh . Tahniah 3X ! Sekarang buat yang terbaik untuk nursing tu pulak" . Erkkkk . Ayat last tu yang susah sikit tuuu . Macam susah untuk dicapai je pada tahap kemampuan saya ni -.-'

meena , syakirah , helwa takde dalam gambar -.-'

Tapi dua hari itu seronok sangat ! 10 orang anak dara tumpang rumah . Ahaa macam2 hal . Mana taknya , yang tahu saya nak balik konvo , Umi , Ain , Syakirah je . Macam2 tiga orang ni kena buat semata-mata nak cover line saya . Macam2 dorang kelentong . Ahaa yang lawak nya boleh pulak masa nak masuk lorong rumah tu , kereta Ain kat depan saya , belakang saya kereta Umi . Kereta saya ni tengah2 . Tu pun Ain sorang je yang perasan . Orang lain tak sedar langsung tu kereta saya . Ahaa lawak gila time tu . Menyorok bawah seat bagai :p

Minta maaf semuaaa . Terutamanya Umi , Ain , Syakirah and MAK LANG ! ahaa . Maaf menyusahkan . Maaf atas segala kekeliruan . Maaf atas segala kepenatan anda semua hari Khamis tuu . Ini bukan surprise , kejutan atau apa . Ini hanyalah HAJAT semata-mata . Saya mahukan ianya begitu . Ahaa . Asif jiddan kullukum :')

ikut muka siapa ? ahaa

Finally , I hope my parents would be proud + happy with my achievements so far . I wish I can continue to just make them happy and be their "Qurratul Ain" for the rest of my life . InsyaALLAH . Amen . Bak kata kawan saya , "sayang sahaja tak guna kalau tak ada persefahaman" . Kata2 tu sangat berguna untuk saya . Ahaa . Mungkin yang dia maksudkan tentang cinta . Tapi saya aplikasikan for my future career

Memang dari kecil , my ambition is to be a surgeon . Budak sains tuuu . Tapi tak boleh nak buat apa jugak kalau saya minat saja , tapi tak boleh bawak aliran ni . Bukan saya tak mencuba , bukan saya berputus asa . Tapi saya belajar untuk menerima hakikat . Ikutkan hati , memang tersangat iri hati dengan mereka yang boleh berjaya mencapai CITA-CITA SAYA tu

But it's okke . Berjaya tak semestinya berhasil mendapatkan apa yang kita inginkan . Berjaya itu boleh jadi , berhasil mencapai sesuatu tahap yang fikiran kita pun tak pernah tercapai untuk berkhayal tentangnya . Ahaa faham tak maksud saya ? Oke just ignore . Ahaa -.-' masih setia menunggu result UPU for STAM

*good luck adik2 STAM 2013 . ALLAH sentiasa bersama kita . oppa ! noona ! fighting ! ahaa*

No comments: